Lördagskoma

Då jag smidigt lyckades undvika fredagskoman med en kväll med trevligt sällskap, god mat å dryck hos en kompis har jag nu fått lördagskoma istället. År vansinnigt trött å en utekväll känns avlägset, men det blir säkert bättre efter jag käkat lite middag å aktiverat mig lite.

Ingo har lämnat oss!
Kanske den största och mest folkkära idrottsmannen någonsin i sverige har gått ur tiden. Vila i frid.

Men varför ska det bli sån uppståndelse i media när en kändis dör?
Kollade på tv4as morgonnyhter i morses å de hade fylls studion med folk som prata om å mindes. Å det är lika dant varenda gång en kändis lämnar oss.
Är det verkligen så intressant? Jag förmodar att kvällspressen har löpsedlar å bilagor som basunerar ut budsakpet som om det är jordens undergång.
Tänk om media kunde leverera nyheter på ett mindre sensationellt sätt å inte överdriva så mycket. Å minska lite på rapporteringen från tvprogram som Lets dance, för hur kul e det att läsa om blondinbellas skoskav eller vad det nu va för spännande som hänt i veckan.

Ha bästa lördagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0