Laga mat

Är inte så kul att laga mat bara för att man måste, blir ju betydligt roligare om man lagar till en middag för två eller nått.
Men idag va bara tvungen att ta mig i kragen å fixa lite matlådor till jobbet. Blir ju så grymt dyrt å trisst att käka ute varje dag. Så jag slängde ihop min berömda wok som aldrig blir lika dan men vansinnigt god varenda gång. Dagens recept på ett ungefär.
Strimmlat griskött, rödlök, vitlök, färsk chilli, champinjoner, majs, bambuskott.
Detta wokades i en blandning av housinsås, sesamolja, lime, salt och peppar
När jag wokat klart blandade jag ner nudlar och cocosmjölk i woken åsså va det klart.
Otroligt gott blev det å för priset av 1,5 luncher fick jag sex matlådor och en middag.
Som sagt tråkigt, gott, billigt å jag förvånas jämt över hur grym jag är på att laga mat.

ha det bäst


Kommentarer
Postat av: Jessika

Ja, matlådor behövs ibland. Jag tycker med det är trist och billigt men brukar snarare förvånas över hur kass jag är på att laga mat. I ärlighetens namn har jag nog lagt ner de där med matlådor. Blir de inte pulver-milkshake på jobbet blir de nån trevlig Statoil-pizza. ;-)

2009-02-04 @ 20:22:10
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Micke

Jag kan lära dig å göra snabb, lätt, god mat.

2009-02-04 @ 20:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0