Drömmar

Alla har vi drömmar, vissa av drömmarna förblir drömmar å vissa förverkligas. Men är det viktigt att förverkliga sina drömmar? Nja, vissa drömmar bör nog förbli drömmar medans andra får oss att växa vid förverkligandet. Endel drömmar är enkla att förverkliga å andra kräver lite mer jobb. Men man ska nog inte vara rädd för sikta högt å lägga lite krut på de stora drömmarna utan glömma att belöna sig med en drömm som är lätt att uppleva. Fast det viktiga är nog att inte sluta drömma, för slutar man drömma har man ju inget att sträva mot. För visst är det roligare att ha ett mål än att bara flyta omkring på status quo. Eller?
Tyvärr är det ju så att vissa drömmar blir en besvikelse, men det är väl det som kallas livet. För utan uppgång å fall hade det varit svårt att känna lycka.
Själv har jag haft många drömmar. Många av mina stora drömmar har uppfyllts men jag har några stora drömmar kvar, som förhoppningsvis kommer slå in.
Stora drömmar som slagit in är mckortet(tog drygt 20 år att förverkliga), första båten, bli egenföretagare, stora kärleken(men den höll inte hela vägen några gånger) och mycket mera.
Kvar att införliva faderskap(vet att jag skulle bli en sjuhelvetes bra farsa), hus, tidig pension och några till.

dream on

ha det bäst

Kommentarer
Postat av: Jessika

Fan, nästan djupt Habbe. ;-) Hoppas alla dina drömmar slår in! Kram

2009-02-04 @ 10:56:19
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0