Båtmässa

Ja, då har ännu en vecka sprungit iväg.
Men va tusan ska jag göra i helgen? Jo, båtmässan får jag besöka, färst hade jag inte tänkt att gå dit men så kom jag på att de har stor jubileumsutsällning med gammla båtar å det är ju kul att titta på :-) Men resten kan kvitta, för hur kul är det att kolla på 500 likadana ekor. För det är egentligen bara dessa små flytetyg som visas på mässan och några större båtar som jag aldrig kommer ha råd att köpa och de är inte så kul att kolla på. Men när jag va yngre tyckte jag att det va vansinnigt kul att titta på de stora båtarna men det gick över med åren. Antagligen är det inte lika kul att titta på dessa drömbåtar efter jag seglat dem. De är ju bara stora och åbäkiga. Om jag ska köpa nån båt idag känns det som att en liten ruffad, grundgående segelbåt med ett par kojplatser vore båten för mig. Tänk va skönt å smyga runt på kusten å läggatill där alla stora båtar inte kommer in. Jag får ju hur många mysiga vikar som helst för mig själv :-)

Egentligen borde jag ju ut å partaja i helgen oxå, men jag har inte rätta glöden just nu. Känner mer för att sitta hemma å tjôta skit å sippa på lite vin. Får se om jag kan lura någon till detta.
Eller ska det bli en melodifestivalkväll på lördag kanske?

ha det bäst

Kommentarer
Postat av: Jessika

Hoppas du får trevligt nere på båtmässan!! :-D Å att du får en mysig lördagskväll!! Melodifestivalen is da shit!

2009-02-07 @ 11:07:36
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0