var sak har sin plats

Varför kan inte folk hålla sig på sin plats i trafiken?
Nu menar jag inte alla vingelpellar som kör bil som om det är ok att plasera sig vart man vill på vägen utan en tanke på att det finns medtrafikanter.
Utan jag tänker framförallt på gång å cykeltrafikanter. Det verkar som att de har svårt att hålla sig på trottoarer å cykelvägar där det finns. Här om dan blev en tant lite ilsk på mig för hon tyckte jag körde för nära henne när hon gick i körbanan istället för på trottoaren bredvid henne. Å det är ju vanligt att gångare går i gatan istället för på trottoaren. Å dessa cyklister som envisas med att cykla på vägar istället för på intilliggande cykelbana.
Har de nån form av dödslängtan, eller?

ha det bäst

Kommentarer
Postat av: Jessika

Ja, de där med dödslängtan har jag också funderat på några ggr. Folk!

2009-04-16 @ 12:38:29
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0